2021-08-30 15:41:13

Slik har JPC AS økt verdien av sine tjenester ved hjelp av N-able- porteføljen

Intranet er av mange omtalt som MSP-pioneren i Norge, og vi er og skal alltid være den foretrukne partner for bedrifter som lever av å selge IT-tjenester. Vår hovedkompetanse er å utvikle kommersielle tjenester til sikring, drift og tilgjengelighet av IT-infrastruktur.

Vår lidenskap er å dele kunnskap med våre partnere innenfor hvordan de kan bygge smarte og profitable IT-tjenester som sikrer dem jevn vekst og årlig avkastning. Basert på dette har vi håndplukket noen partnere som utmerker seg i sitt marked.

Bli kjent med JPC AS en samtale med daglig leder Ronny Johnsen:

JPC ble startet i 1996. I løpet av de siste 25-årene har de brent for å levere gode IT-løsninger som gir SMB-bedrifter en enklere IT-hverdag. Deres serviceavtaler dekker idag 80 bedrifter og i overkant av 1500 brukere. 

Det som driver JPC, er følelsen de får når løsningen klikker på plass og kunden tydelig merker forskjellen. De stiller opp i både medgang og motgang og om alarmsentralen lyser rødt vet de akkurat hva en produksjonsstans vil bety for kunden. Kundeforhold er viktig for dem og når kunden ringer er de på fornavnsbasis, noe de også er når de snakker om kunden internt.

I årenes gang har JPC har utviklet et sett med produkter og tjenester som er i tråd med deres egen filosofi: Teknologi fungerer best når du slipper å tenke for mye over den og heller kan sette søkelys på jobben du skal gjøre. For å levere på dette har de valgt å benytte N-Able RMM fra Intranet til alle sine bedriftskunder, dette for å sikre best mulig service til sine kunder. N-Able RMM er kjerneverktøyet i virksomheten og har på mange måter blitt en del av DNA-et i alle JPC sine løsninger. JPC har også tatt i bruk Passportal, noe de ønsker å dra frem som spesielt positivt. Det er merkelig at ikke flere MSP-er allerede har tatt i bruk et verktøy for passordhåndtering og tilbyr dette til kundene sine, sier Ronny Johnsen.

Foto: Atle Opstvedt & Ronny Johnsen.

«Det er merkelig at ikke flere MSP-er allerede har tatt i bruk et verktøy for passordhåndtering, og tilbyr dette til sine kunder»

JPC med Ronny sine tanker om markedet i tiden fremover:

Det er ingen tvil om at vi er et marked i sterk vekst og all IT-drift endrer seg. Det blir stadig flere enheter med alle pc-er, mobiler og nettbrett. Samt skytjenester, som er den største endringen av dem alle. Før var søkelyset på drift og installasjon av servere, nå er alt mer spredt. Heldigvis har JPC muligheten til å distansere seg mer ved hjelp av N-able-verktøykassen fra Intranet og vi øker verdien av tjenestene ved å benytte disse produktene. 

Selv om markedet er i vekst er det bare de som klarer å omstille seg og lage nye forretningsmodeller som vil fortsette å ha økt omsetning. 

MSP-bedrifter må omstille seg fra å jobbe reaktivt ved å ta betalt for timer, til å bli proaktive og automatiserte. Da må forretnings-modellene bygges rundt abonnement tjenester, som en månedlig forsikring om at IT-en er ivaretatt. Det er dit vi er på vei, og det er dit vi skal.

Hvorfor JPC velger Intranet som sin foretrukne leverandør:

Det er vanvittige forskjeller på Intranet og andre leverandører. Intranet har en helt annen forståelse av hva det vil si å være en distributør. Den største forskjellen er at Intranet går steget videre og tilfører forretningen og kompetansen fremfor å bare selge et produkt. Dette gjør at det føles mer som et partnerskap enn et vanlig kundeforhold.

Det arrangeres fantastisk gode seminarer og webinarer for oss kunder. Det unike med seminarene Intranet har bygget opp er kvaliteten på innholdet og den gode tonen. Det er stor åpenhet med oss som kunder som skaper rom og muligheter for de gode diskusjonene. Gjennom disse arrangementene treffer vi de vi ser på som konkurrenter i dagliglivet, som vi her snakker og drøfter muligheter og markedet sammen med. Gjennom Intranet føler vi oss som en del av et bransjesamfunn og når Intranet deler kompetanse hører vi etter. Vi ser frem til videre samarbeid, avslutter Ronny Johnsen.

 

Send oss en melding, så kontakter vi deg innen 24 timer