2021-04-30 14:20:14

PSA vs ITSM vs ESM: Hva er den rette løsningen for din MSP?

Dagens PSA-er er designet for å hjelpe profesjonelle serviceoperatører med å bli mer effektive. Generelt er det et rimelig alternativ for IT-konsulenter og MSP-er som nettopp har startet. Når din administrerte tjenestevirksomhet utvikler seg, vil du sannsynligvis vokse til noen av de mer spesialiserte verktøyene innen IT Service Management (ITSM). Til forretningsområder som økonomi, salg og markedsføring.

ITSM-verktøy er designet spesielt for IT-drift. Service Desk kan for eksempel integreres med finansverktøy eller ha sin egen innebygde rapportering, kontroll over enheter og passer inn i alle avdelinger.

Selvbetjening er en viktig utvikling som MSP-er har begynt å ta ibruk. Den kommer fra ITSM-verktøyboksen og kan brukes til å hjelpe med onboarding- eller offboarding av kunder og ansatte, passordadministrasjon og for å øke hastigheten en sak blir løst på.

Når det gjelder å velge hvilken teknologi som er best for deg og din bedrift - enten PSA eller ITSM - må du forstå behovene og planene til din virksomhet, så vel som kundenes virksomhet, for å ta det riktige valget.

Når du ser etter et nytt system, anbefaler jeg å ta en analyse på hva bedriften trenger og hvilken hull som kan tettes for en bedre arbeidsprosess. Det er samtidig viktig at du velger et system som vokser med bedriften, dermed anbefaler vi ikke et PSA-system som du kommer til å vokse fort ut av.

Strategisk er det lurt å velge et alt i et system som kan vokse med bedriften, det hjelper ikke bare med arbeidsflyt og kostnader, men også tid og energi som blir plassert i opplæring av de ansatte.

Les artikkelen under av N-ables Jason Murphy og ta en vurdering av hvordan din fremtid burde se ut. 

 

Send oss en melding, så kontakter vi deg innen 24 timer